03-04-07

Hoe ze in bachten achter de Kupe aan IT doen

In het ook uitstekende IT professional schrijft men een artikel over een groot IT kadercontract van 11 miljoen Euro in Kortrijk en een aantal gemeenten en overheidsdiensten. De interviewer stelt hier wel echt prangende vragen, maar het zijn de antwoorden die een observator doen verbazen. Misschien hebben Lernaut en Hauspie als consultants aangenomen (grrapje).

 

Er is niet alleen geen globale controle of visie, iedere deelnemer controleert zijn eigen deel. Dus een uitvoerder kan zonder risico de kwaliteit van de dienstverlening laten verschillen per klant. Want men zal enkel tussenkomen bij echt zware problemen.

Er zijn geen systematische controles en er is ook geen personeel voor want men wou het contract zo eenvoudig mogelijk houden.

Het contract is ook niet getoetst aan de normen die de Vlaamse overheid gebruikte in haar IT kadercontract.

De leveranciers zelf moeten slechts elke 2 maanden een overzicht geven.

 

Om dan af te sluiten met "voor ons primeert de prijs ni et voor de volle 100%, wel de service". Maar kan je garanderen dat je de beste service hebt gekregen en aan je burgers en bedrijven geeft als er amper controle en toezicht is, laat staan auditing en opvolging ?

 

Misschien moet de Vlaamse Overheid maar kwaliteitsnormen opleggen aan de IT infrastructuur van haar ondergeschikte besturen vooraleer ze er nog geld voor vrijmaakt.

15:13 Gepost door technology changes fast not a lot in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.